Foto: Flokk
Lær mer om dine kunder
Jobber du innen design- og ferdigvareindustrien og ønsker å få bedre kunde- og markedsinnsikt? Norwegian Rooms inviterer til en ny faggruppe med Tarjei Vassbotn (tidligere Disruptive Technologies), Olav Sindre Kriken og Mark Pasquine (NTNU) som bidragsytere.
Foto: Flokk
Den nye faggruppen for analyse, kunde- og markedsinnsikt gjennomførte sitt første møte 13. november 2020. Den digitale introduksjonssamlingen var preget av stor vilje til å dele erfaringer, åpenhet og læringsiver.
Medlemmene i faggruppen skal møtes cirka en gang i måneden, for å få bedre kjennskap til ulike metoder og verktøy, og identifisere og eventuelt sette i gang nye prosjekter for å videreutvikle metoder og verktøy.
Deltagerne prioriterer i disse dager hvilke områder de ønsker å se nærmere på, inkludert følgende temaer:
• Hvordan benytte datakilder for kundeinnsikt, f.eks. utsalgssted, i butikken/beacons/RFID, online/UGC, service, makro
• Bruk av kundedata for å kartlegge kundereisen
• Bruk av data til å fordele markedsføringsressurser, markedsføringsautomatisering og programmert annonsering
• Tolke og bruke data fra analyser som bl.a. Facebook og Google
• Prognoser og prediktiv analyse
• Bruk av miljø-/bærekraftsdata
Ønsker du at ressurspersoner fra din virksomhet skal være med i faggruppen? Det er fortsatt plass til flere deltagere. Norwegian Rooms har mottatt finansiering fra Innovasjon Norge, og medlemmer i Norwegian Rooms deltar med egeninnsats, men uten å betale for deltakelsen. Bedrifter som ikke er medlemmer i Norwegian Rooms, kan melde seg på faggruppearbeidet og betaler da per aktivitet de deltar i.