

ons. 22. mai
|WEBINAR
PlussLab Temamøte: bærekraft og merkevarebygging
Hvordan kan bedrifter bygge bærekraft inn i merkevarene på en troverdig måte? Nå får vi høre fra Lerøy Seafood Group om deres erfaringer med bærekraft og merkevarebygging samt det siste innen merkevareforskning fra professor Magne Supphellen fra Brandinnova/NHH.
Tid og sted
22. mai 2024, 10:00 – 11:00
WEBINAR
Om arrangementet
Diskusjoner i PlussLab Future Talks viser at det sirkulære skiftet står høyt på agendaen hos både bedriftene og forsknings- og innovasjonsmiljøene. En nylig rapport,'Forbruker og Bærekraft 2024' fra Opinion, gir overraskende funn om nordmenns økte bevissthet om forbruk og bærekraft. Rapporten indikerer at nordmenn oppfatter norsk næringsliv som mindre bærekraftig enn før, og at kun 13 prosent av respondentene tror at bedrifter snakker sant om bærekraft. Hvordan kan da bedriftene bygge bærekraft inn i merkevarene på en troverdig måte?
Brandinnova med professor Magne Supphellen i spissen, er Norges Handelshøyskoles (NHH) satsing på merkevareforskning, fremste fagmiljø i Norge og partner i PlussLab. Magne vil fortelle om Brandinnova og det siste innen forskning på temaet. Pål Michelsen, Head of Brand & Innovation i Lerøy Seafood Group og partner i Brandinnova vil dele fra Lerøys arbeid med bærekraft og merkevarebygging.
PROGRAM
Velkommen ved PlussLab og introduksjon til temaet// Anita C. Drabløs//PlussLab
Kort introduksjon…