

ons. 22. mai
|WEBINAR
PlussLab Temamøte: bærekraft og merkevarebygging
Hvordan kan bedrifter bygge bærekraft inn i merkevarene på en troverdig måte? Nå får vi høre fra Lerøy Seafood Group om deres erfaringer med bærekraft og merkevarebygging samt det siste innen merkevareforskning fra professor Magne Supphellen fra Brandinnova/NHH.
Tid og sted
22. mai 2024, 10:00 – 11:00
WEBINAR
Om arrangementet
Diskusjoner i PlussLab Future Talks viser at det sirkulære skiftet står høyt på agendaen hos både bedriftene og forsknings- og innovasjonsmiljøene. En nylig rapport,'Forbruker og Bærekraft 2024' fra Opinion, gir overraskende funn om nordmenns økte bevissthet om forbruk og bærekraft. Rapporten indikerer at nordmenn oppfatter norsk næringsliv som mindre bærekraftig enn før, og at kun 13 prosent av respondentene tror at bedrifter snakker sant om bærekraft. Hvordan kan da bedriftene bygge bærekraft inn i merkevarene på en troverdig måte?
Brandinnova med professor Magne Supphellen i spissen, er Norges Handelshøyskoles (NHH) satsing på merkevareforskning, fremste fagmiljø i Norge og partner i PlussLab. Magne vil fortelle om Brandinnova og det siste innen forskning på temaet. Pål Michelsen, Head of Brand & Innovation i Lerøy Seafood Group og partner i Brandinnova vil dele fra Lerøys arbeid med bærekraft og merkevarebygging.
PROGRAM
Velkommen ved PlussLab og introduksjon til temaet// Anita C. Drabløs//PlussLab
Kort introduksjon til Brandinnova// professor Magne Supphellen // NHH
Bærekraft og merkevarebygging i Lerøy// Pål Michelsen// Head of Brand & Innovation i Lerøy Seafood Group
Spørsmål og diskusjon
Avslutning
Gjennom temamøter vil PlussLab sette søkelyset på ulike temaer. Målet med temamøtene er å bygge og dele kompetanse.
Prosjektet er finansiert av Oslo Kommune, Innovasjonsprogram Oslo.
Programmet vil foregå på norsk og lenke til webinaret vil bli sendt ut i forkant:
Join Zoom Meeting https://us06web.zoom.us/j/81933004603?pwd=Way24NYi9dSPDiFD6C56AlrbE6Y1yr.1 Meeting ID: 819 3300 4603 Passcode: 712948